PARP
EEN
Wsparcie biznesu
w zasięgu ręki

Polska na MWC 2018 - podsumowanie

1 marca 2018 r. zakończyły się międzynarodowe targi Mobile World Congress w Barcelonie, na których Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zorganizowała polskie stoisko informacyjno-promocyjne



 

MWC to jedne z największych na świecie targów technologii mobilnych, dedykowane zarówno producentom sprzętu, jak i oprogramowania. Potwierdzają to statystyki przygotowywane przez organizatorów targów. W 2017 r. wydarzenie odwiedziło ponad 108 tysięcy gości z 208 krajów i terytoriów, a swoje stoiska zorganizowało 2300 wystawców.

Targi cieszą się również bardzo dużym zainteresowaniem wśród polskich firm. W tym roku na MWC obecnych było 26 wystawców z Polski, w tym 23 indywidualne stoiska firm, 2 stoiska regionalne (Pomorza i Małopolski, na których obecnych było 20 firm) oraz polskie stoisko informacyjno-promocyjne zorganizowane przez PARP w ramach Branżowego Programu Promocji sektora IT.

 

 

Podczas targów, na stoisku zorganizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości promowano ofertę łącznie 68 polskich firm. Na polskim stoisku firmy mogły osobiście spotykać się z kontrahentami, a także wyświetlać filmy i prezentować materiały promocyjne.

 

 

Dodatkową możliwością promocji dla polskich firm była wizyta, w pierwszym dniu trwania wydarzenia, i oficjalne otwarcie stoiska przez Ministra Inwestycji i Rozwoju, Pana Jerzego Kwiecińskiego. Podczas pobytu na targach w Barcelonie Minister spotkał się z polskimi firmami na stoisku zorganizowanym przez PARP jak również na stoiskach indywidualnych wystawców.

 

 

Ponadto w trakcie Mobile World Congress odbyła się giełda kooperacyjna Enterprise Europe Network, której PARP, jako członek sieci EEN była współorganizatorem. Podczas tego wydarzenia przedsiębiorcy z Polski mieli okazję nawiązać kontakty z potencjanymi partnerami z całego świata. Do udziału w giełdzie zarejestrowało się 479 firm, w tym 27 przedsiębiorstw z naszego kraju. Przedstawiciele przedsiębiorstw z Polski stanowili 4. co do wielkości grupę wśród uczestników wydarzenia, zaraz po gospodarzach, firmach z Francji oraz Korei Południowej.

 

 

Stoisko informacyjno-promocyjne podczas Mobile World Congress 2018 zostało zorganizowane w ramach realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości Branżowego Programu Promocji sektora IT/ICT na lata 2016-2019, w ramach poddziałania 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.